کلاس file و directory در #c
شناسه پست: 2015
بازدید: 1207

کلاسهای File و Directory، شامل متدهای static متفاوتی برای کار با file ها، directory ها و subdirectory ها است. این کلاسها در فضای نام System.IO وجود دارند. بنابراین اجازه بدید تا تعدادی از پرکاربردترین متدهای هر دو کلاس را مورد بررسی قرار دهیم.

این مقاله، سرفصلی از دوره آموزشی زیر میباشد:

اگر می خواهید محتویات کامل این دوره را ببینید ، می توانید بر روی لینک مبانی #c کلیک کنید.

متدهای File

WriteAllText(string path, string contents) یک فایل جدید ایجاد میکند و content را داخل آن مینویسد. اگر فایل مورد نظر از قبل در مسیر مورد نظر وجود داشته باشد، سپس آن را overwrite میکند:

WriteAllLines(string path, string[] contents) یک فایل جدید ایجاد میکند و یک آرایه رشته ای مشخص شده را در آن مینویسد، سپس فایل را میبندد:

ReadAllText(string path) فایل را در مسیر مشخص شده باز میکند، تمام خطها را در قالب یک رشته میخواند و سپس فایل را میبندد:

ReadAllLines(string path) یک فایل متنی را باز میکند، تمام خطوط را در قالب یک آرایه رشته ای میخواند و سپس فایل را میبندد:

Delete(string path) فایل مشخص شده را حذف میکند:

Move(string sourceFileName, string destFileName) یک فایل مشخص شده را به یک مکان جدید انتقال میدهد:

AppendAllText(string path, string contents) یک فایل را باز میکند،  content را به محتویات فایل اضافه میکند و سپس فایل را میبندد. اگر فایل از قبل وجود نداشته باشد آن را ایجاد میکند و content را داخل آن مینویسد و فایل را میبندد. در صورتی که بخواهیم بدون override کردن فایل قبلی، content جدید را به محتوای فایل اضافه کنیم، استفاده از این متد مفید میباشد:

AppendAllLines(string path, IEnumerable<string> contents) خطوط را به محتویات فایل اضافه میکند و سپس فایل را میبندد:

متدهای Directory

CreateDirectory(string path) دایرکتوری ها و زیردایکرتوری ها را در مکان مشخص شده ایجاد می کند مگر اینکه آن دایرکتوری از قبل وجود داشته باشد. این متد، آبجکت DirectoryInfo را برای دایرکتوری موجود برمیگرداند:

Delete(string path) یک دایرکتوری خالی را از مسیر مشخص شده حذف میکند:

Delete(string path, bool recursive) دایرکتوری مشخص شده را حذف میکند و چنانچه پارامتر recursive با true مقداردهی شود در نتیجه تمام زیردایکتوری ها و فایلهای موجود در آن دایرکتوری را نیز حذف میکند:

Move(string sourceDirName, string destDirName) یک فایل یا دایکتوری را به همراه محتواهایش به یک مکان جدید انتقال میدهد:

نتیجه گیری

بسیار عالی. با این مقاله، ما اصول پایه #c را به پایان رساندیم. در بخش بعدی، ما در مورد مفاهیم شی گرایی در #c و نحوه بکارگیری آن در کدهایمان صحبت خواهیم کرد.

نویسنده

امید عباسی
من امید عباسی هستم. سالهاست که در زمینه برنامه نویسی با تکنولوژی دات نت فعالیت میکنم و عاشق این هستم که تجربیات و دانش خودم را در این زمینه با دیگران به اشتراک بزارم. خیلی دوست دارم که نظر و انتقاد خودتون رو در مورد این نوشته برای من بنویسید تا بتونم در آینده، مطالب بهتر و ارزشمندتری را برای شما فراهم کنم. در صورت داشتن هرگونه سوال هم در قسمت دیدگاه ها میتونید با بنده در ارتباط باشید