الگوهای طراحی در #C
شناسه پست: 3191
بازدید: 1468

الگوهای طراحی مختلف زیادی وجود دارد. شما میتوانید برای هر موقعیتی، یک الگو پیدا کنید. آیا باید هر زمان که می توانیم از آنها استفاده کنیم؟

البته که نه.

در حالی که الگوهای طراحی به طور کلی از لحاظ تئوری، باید کد ما را بهبود بخشند، در عمل یافتن تعداد زیادی از الگوهای طراحی که به طور نادرست و اشتباه پیاده‌سازی شده‌اند غیر معمول نیست.

رایج‌ترین اشتباهات زمانی اتفاق می‌افتند که افراد الگوهای طراحی را یاد می‌گیرند و سعی می‌کنند بدون آنکه به آنها واقعا نیاز داشته باشند آن‌ها را در همه جا پیاده‌سازی کنند. مهمترین بخش اعمال الگوها در پایگاه کد شما این است که بدانید چه زمانی و کجا باید هر الگو را اعمال کنید.

شما به راحتی می توانید پیاده سازی را در هر جایی از اینترنت پیدا کنید. حتی میتوانید از یک الگو، چندین پیاده سازی را در اینترنت پیدا کنید. اما اگر آنها را فقط به خاطر الگو بودن پیاده سازی کنید، احتمالاً آسیب بیشتری به پروژه خود وارد خواهید کرد.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم رایج ترین الگوهای مورد استفاده در #C را بررسی کنیم و توضیح دهیم که کجا می توانید آنها را اعمال کنید و چند مثال خوب ارائه میدهیم تا مفهوم مورد نظر را به شما منتقل کنیم.

در اینجا مواردی هستند که فکر می کنیم مفیدترین الگوها در #C هستند:

الگوی طراحی مورد علاقه شما چیست؟

نویسنده

امید عباسی
من امید عباسی هستم. سالهاست که در زمینه برنامه نویسی با تکنولوژی دات نت فعالیت میکنم و عاشق این هستم که تجربیات و دانش خودم را در این زمینه با دیگران به اشتراک بزارم. خیلی دوست دارم که نظر و انتقاد خودتون رو در مورد این نوشته برای من بنویسید تا بتونم در آینده، مطالب بهتر و ارزشمندتری را برای شما فراهم کنم. در صورت داشتن هرگونه سوال هم در قسمت دیدگاه ها میتونید با بنده در ارتباط باشید