مجموعه آموزشی ASP.NET Core
شناسه پست: 2973
بازدید: 1891

در این آموزش سریالی ASP.NET Core، ما قصد داریم یک سناریوی دقیق از نحوه استفاده از  NET Core. و MySQL برای توسعه وب اپلیکیشن ASP.NET Core را بررسی کنیم.

اگر کسی بپرسد: “چرا این ترکیب فناوری” ، بدون اینکه بخواهیم زیاد به جزئیات بپردازیم، پاسخ این خواهد بود:

  • تکنولوژی های نام برده رایگان هستند
  • اپلیکیشنها را می توان در هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس راه اندازی کرد
  • عملکرد خوب در تولید
  • و به این دلیل که ما از عهده آن برمی آییم

در این آموزش، چه کاری قرار است انجام دهیم؟

ما قرار است از MySQL، به عنوان دیتابیس استفاده کنیم. اول میخواهیم MySQL server را نصب کنیم، جداول را ایجاد کنیم و آنها را با تعدادی داده پر کنیم.

سپس میخواهیم وارد دنیای توسعه  ASP.NET Core Web API شویم. این قرار است قسمت سمت سرور اپلیکیشن ما باشد. همچنان که در این آموزش سریالی ASP.NET Core پیش میرویم، میخواهیم از generic ها،entity framework core ،LINQ ،repository pattern استفاده کنیم و برای نشان دادن تمرینات مفید، تعدادی پروژه و سرویس ایجاد خواهیم کرد. به طور کلی ما سعی خواهیم کرد برنامه را همانطور که در محیط real-time مینویسیم بنویسیم. علاوه بر این، معماری ASP.NET Core و سازماندهی کد را یاد خواهید گرفت. بنابراین شما برنامه را خواناتر و با قابلیت نگهداری بیشتر خواهید ساخت.

3 رویکرد برای استفاده از Entity Framework وجود دارد: Database First, Code First, و Model First. در این آموزش، ما از رویکرد Database First استفاده خواهیم کرد. زیرا ما قصد داریم دیتابیسمان را قبل از نوشتن کد NET. ایجاد کنیم. این روش زمانی خوب است که ساختار پایگاه داده خود را از قبل بدانید و ما از ویرایشگر بصری استفاده خواهیم کرد که ایجاد روابط بین جداول را بسیار آسان می سازد.

پیشنیازها:

دانش پیش زمینه:

اصول پایه ASP.NET Core Web:

مفاهیم پیشرفته ASP.NET Core Web API:

پیکربندی اپلیکیشن ASP.NET Core:

به کارگیری ASP.NET Core Web API:

نویسنده

امید عباسی
من امید عباسی هستم. سالهاست که در زمینه برنامه نویسی با تکنولوژی دات نت فعالیت میکنم و عاشق این هستم که تجربیات و دانش خودم را در این زمینه با دیگران به اشتراک بزارم. خیلی دوست دارم که نظر و انتقاد خودتون رو در مورد این نوشته برای من بنویسید تا بتونم در آینده، مطالب بهتر و ارزشمندتری را برای شما فراهم کنم. در صورت داشتن هرگونه سوال هم در قسمت دیدگاه ها میتونید با بنده در ارتباط باشید