ورودی و خروجی در #C
شناسه پست: 1845
بازدید: 1186

در این مقاله، ما قصد داریم یاد بگیریم که چطور مشکلات ساده را با استفاده از ساختارهای خطی حل کنیم. ما میخواهیم ورودی ها را بگیریم، با آنها کار کنیم و خروجی را در پنجره کنسول نمایش دهیم.

این مقاله، سرفصلی از دوره آموزشی زیر میباشد:

اگر می خواهید محتویات کامل این دوره را ببینید ، می توانید بر روی لینک مبانی #c کلیک کنید.

اگر میخواهید source مثالها را دانلود کنید اینجا کلیک کنید.

پس شروع میکنیم.

مثال اول: برنامه ای بنویسید که جمع دو عدد صحیح که کاربر در پنجره کنسول وارد میکند را محاسبه کرده سپس در خروجی چاپ کند.

یک اپلیکیشن جدید از نوع console ایجاد میکنیم و نام آن را SumGenerator میگذاریم.سپس کد زیر را درون متد Main قرار میدهیم:

با دستور ()Console.WriteLine، پیام را در پنجره کنسول نمایش میدهیم و به خط بعدی در کنسول حرکت میکنیم. دستور ()Console.ReadLine، ورودی را میخواند، اما آن از نوع رشته میباشد و چیزی که ما نیاز داریم نوع int میباشد. از این جهت ما باید با استفاده از دستور ()Convert.ToInt32، آن را یه نوع int تبدیل کنیم. در آخر ما جمع آن دو عدد را محاسبه کرده و خروجی را چاپ میکنیم. دستور ()Console.ReadKey اینجا باعث میشود که پنجره باز بماند و بسته نشود.

حالا f5 را بزنید تا برنامه اجرا شود و دو عدد مورد نظر را وارد نمایید:

جمع عدد در #C

مثال دوم: یک برنامه بنویسید که دو ورودی داده شده (نام و نام خانوادگی) را بگیرد و نام کامل را در این فرمت چاپ کند: نام <فضای خالی> نام خانوادگی.

یک console application جدید ایجاد کنید و کد زیر را درون آن قرار دهید:

فقط همین. حال اگر پروژه را با f5 اجرا کنیم میبینید که نتیجه همانی است که مدنظرمان بود.

نتیجه گیری

بسیار عالی.

حالا ما یاد گرفتیم که چطور ورودی ها را در اپلیکیشنمان دستکاری نماییم و چطور نتیجه را در پنجره console نمایش دهیم. علاوه بر این، ما از تکنیک تبدیل نوع داده ای sring به int استفاده کردیم تا بتوانیم عملیات جمع را بر روی ورودیهای کاربر انجام دهیم.

در مقاله بعدی، ما به شما نشان میدهیم که چطور با رشته ها در #C کار کنید.

نویسنده

امید عباسی
من امید عباسی هستم. سالهاست که در زمینه برنامه نویسی با تکنولوژی دات نت فعالیت میکنم و عاشق این هستم که تجربیات و دانش خودم را در این زمینه با دیگران به اشتراک بزارم. خیلی دوست دارم که نظر و انتقاد خودتون رو در مورد این نوشته برای من بنویسید تا بتونم در آینده، مطالب بهتر و ارزشمندتری را برای شما فراهم کنم. در صورت داشتن هرگونه سوال هم در قسمت دیدگاه ها میتونید با بنده در ارتباط باشید